Till Interakts startsida. Läs mer om användbarhet! Diskussionsforum - Diskutera användbarhet. Artiklar kring bl a användbarhet och användingsnytta. Länkar till bl a användbarhetskonsulter, tips om användbarhetstest och metoder för målgruppsanalyser. Om Interakt Kontakta oss
användbarhet
 Till startsidan

 Artikelarkiv
 Skriv en artikel
 Prenumerera
 Tipsa om resurs
 Interakt i handdatorn



Företagsevent, kick-off eller konferens?

Allt för dig som ska ordna någon form av företagsevent, till exempel en kick-off, en konferens eller annat evenemang.
 
användbarhet, informationsarkitektur, interaktionsdesign
Idag
User Äggsperience
Med tanke på skärtorsdagens påskkort här på Inuseful kan det vara värt att påminna om ur-ägget, så att säga, inom UX: det berömda Betty Crocker-ägget. När företaget General Mills lanserade sin ”Betty Crocker”-kakmix 1952 valde man att ta bort det äggpulver man haft...

feedproxy.google.com/~r/Inuseful/~3/yC8BGkF7bLo/


Igår
Sofa surfing
Jag känner igen mig. Webb-shopping gör jag inte sittande vid något skrivbord, utan i soffan med min ipad. Jag tror inte att jag är ensam om detta.  

www.simplyusable.se/hur-vi-shoppar-i-soffan/


Igår
10 Tips för att designa ett säljande magasinsomslag
Påsk känns som en analog högtid, därför ska jag denna gång lämna den digitala världen och ge några bra tips på vad man ska tänka på när man designar ett magasinsomslag, (ur ett kommersiellt perspektiv). 1. Ögonkontakt Modellen bör se … Läs mer

ziggysays.com/2014/04/10-tips-for-att-designa-ett-saljande-magasins...


Igår
Redo att utvecklas: Johan Berndtsson
Den 20-22 maj är det dags för Intranätverk 2014 i Göteborg. I den här artikelserien... The post Redo att utvecklas: Johan Berndtsson appeared first on Intranätverk - konferensen för oss som arbetar med intranät.     Related StoriesRedo att inspirera: C...

feeds.intranatverk.se/~/61926673/0/intranatverk-nyheter~Redo-att-ut...


Igår
Glad Påsk!

feedproxy.google.com/~r/Inuseful/~3/Kfx3YI23oYM/


2014-04-16
Glad påsk
  Bild källa   Se nu till att det inte finns några påskägg i era produkter eller tjänster

www.simplyusable.se/glad-pask/


2014-04-16
Därför tycker du förändring är jobbigt
Bör alla kanaler integreras med varandra? Bör banken ha en ny kommunikationsstrategi som genomsyra varje medarbetares vardag? Bör vården omorganiseras...

www.tjanstedesignbloggen.se/darfor-tycker-du-forandring-ar-jobbigt/...


2014-04-16
Nästa mobiltelefon är en modultelefon
Just nu pågår Googles utvecklarkonferens för Project Ara. Om du inte känner till Ara så är det en ansats att bygga en modulär mobiltelefon, där man alltså kan byta ut delar efter behov. Om du behöver en rad sensorer så … Läs mer

ziggysays.com/2014/04/nasta-mobiltelefon/


2014-04-16
Chris Risdon på #FBTB14: Holistisk design
Nu har det gått mer än en vecka sedan From Business To Buttons och tankarna har hunnit snurra ett par varv och i vissa fall landa. Jag har tänkt en hel del på Chris Risdons tal Orchestrating Touchpoints som handlade om hur man ska tänka kring kontaktpunkterna mellan användaren...

feedproxy.google.com/~r/Inuseful/~3/l0bijvNjIDI/


2014-04-15
Customer- versus user and brand experience

www.simplyusable.se/customer-versus-user-and-brand-experience/


2014-04-15
Tjänsterna som tjänar pengar på filmbolagens digitala gränser
Ska man göra streamingtjänster där man försöker ta betalt för digitalt innehåll måste de vara lika bra eller bättre än pirattjänsterna. Ett stort problem med alla videotjänster som finns är att de styrs av filmbolagens och filmdistributörernas geografiska regioner och …...

ziggysays.com/2014/04/tjansterna-som-tjanar-pengar-pa-filmbolagens-...


2014-04-15
Redo att inspirera: Catharina Götbrant
Den 20-22 maj är det dags för Intranätverk 2014 i Göteborg. I den här artikelserien... The post Redo att inspirera: Catharina Götbrant appeared first on Intranätverk - konferensen för oss som arbetar med intranät.     Related StoriesRedo att inspirera:...

feeds.intranatverk.se/~/61746580/0/intranatverk-nyheter~Redo-att-in...


2014-04-15
Kim Goodwin på #FBTB14: ”Cultural context should drive the way we approach our projects”
Alla designers vet att kontexten, i vilken en produkt ska användas, är en otroligt viktigt faktor som bidrar till utformningen av produkten. Trots att denna aspekt är vitt känd är det få som tar hänsyn till den kulturella kontexten när det kommer till utformningen av själva de...

feedproxy.google.com/~r/Inuseful/~3/8HVhy3I_YyA/


2014-04-14
Personas är dina vänner :)
Personas är dina vänner då du jobbar med att fatta viktiga och avgörande designbeslut för målgrupperna.  De kan hjälpa till att leda projektet i rätt riktning för att uppnå ett slutresultat som ger en användarupplevelse som tilltalar målgruppen. Är detta något som kommer bidra...

www.simplyusable.se/personas-ar-dina-vanner/


2014-04-14
3 exempel på att saker inte längre är vad vi trodde de var
Saker och ting är inte alltid vad vi tror de är. När vi pratar om nya tjänster baserade på digital teknik är det lätt att tro att gamla lagar och regler fortfarande gäller, om vad som är en marknad, och … Läs mer

ziggysays.com/2014/04/3-exempel-pa-att-saker-inte-langre-ar-vad-vi-...


Senaste inlägget 2014-04-15 15:12:52  Interaktionsdesigner till Avanza (0)
Senaste inlägget 2014-04-11 09:40:40  Interaktionsdesigner till SVTi med fokus på playkanalen! (0)
Senaste inlägget 2014-03-19 11:18:17  Lär dig mer om Lean UX (0)
Senaste inlägget 2014-03-18 08:28:20  User Experience Designer till Unibet (0)
Senaste inlägget 2014-03-14 11:10:03  UCR i Uppsala söker användbarhetsexpert (0)
Senaste inlägget 2014-02-28 08:31:06  Erfaren interaktionsdesigner till United Sthlm (0)
Senaste inlägget 2014-02-21 08:34:01  Lead UX Designer (0)
 
Skapa ny diskussion +
 
Länkar/resurser kring användbarhet, informationsarkitektur och interaktionsdesign
Alla vi som jobbar inom någon form av tjänste- eller produkt-utveckling strävar alltid efter att åstadkomma så bra användarupplevelser som möjligt. Tyvärr är det inte alltid som fokus läggs på detta i projekten utan det mesta av fokuset läggs ofta på att få tekniken att fungera, vilket ofta leder till att man tar fram teknik som i slutändan egentligen var onödig.

Lean UX (användarupplevelser) strävar efter att effektivt fokusera på rätt saker i projekten så att man inte spenderar tid och energi på att utveckla onödiga saker. I slutändan beror det faktiskt på användarupplevelsen om tjänsten eller produkten är lyckad eller inte. Verktyg & kurser för Lean UX
Vill du att din webbplats ska få fler besökare? Har du hört att det är viktigt att komma högt upp på Google, men vet inte riktigt hur du ska göra för att nå dit? Vill du lära dig grunderna i sökmotoroptimering? I den här internetbaserade kursen får du lära dig hur du steg för steg optimerar din webbplats för att hamna högre upp på Google. Synas på Google
Många bra inlägg på design, process, business och development. ustwo blog
Conversionista är en blogg om konvertering, webbanalys, ux, användbarhet. Conversionista
På min egen blogg Om webb skriver jag bland annat om användbarhet på webben. Om webb
 
Tipsa om en resurs +
 
Prenumerera på Interakts nyhetsbrev så missar du ingenting om användbarhet!
Prenumerera på Interakts nyhetsbrev, så missar du aldrig intressanta artiklar, diskussioner eller resurser!

Prenumerera +